Jul, jul helvetes jul..


Bild lånad av www.larzkristerz.com



Ja som rubriken viskar om så är jag inget större fan av julen och allt som där hör till. Tycker bara det är en jävla massa stress i onödan, det ska handlas hit och handlas dit. Det ska Pyntas, det ska skickas vykort till sådana som man aldrig bryr sig om att höra av sig till under resterande del av året.

What about all this christmas songs? Varenda jävla affär man går in på, på gågatan, på bensinstationer och i radion så spelas dessa förbannade jullåtar, samma jävla låtar som jag hört sen jag togs till denna värld. Kan ingen bara radera alla eller åtminstone skriva nya? "Tomten jag vill ha en riktig jul", "Jag såg mamma kyssa tomten jag", "O helga natt" och "mer jul" Nej fy fan, nu räcker det! Inte ens en liter mjölk får man köpa i lugn och ro.

Bitter? Nja.

Men efter den sågningen av en av våra mest älskade högtider så byter vi till ett trevligare ämne. Nämligen att jag imorgon ska bege mig till Strängnäs för att stödja våra hjältar Larz-Kristerz live i finalen av dansbandskampen. Så jag vill ta tillfället i akt att uppmana alla er att ringa och rösta. Om ni inte ringer och röstar så lägger vi ner bloggen (vet inte om det var ett hot eller snarare en befrielse?).

Kom just på att det finns något som är positivt med julen iallafall, för att citera nationalteatern: "fyllan värmer bäst". Sen brukar det ju vara lite homecoming tema när man går på krogen på juldagen, alltid trevligt iofs.

Nej nu ska jag gömma igen sågen ett tag och ta en kopp kaffe istället.


// Dääjvid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0