Hell yeah!




Hemma i Sverige igen efter en sanslös resa till Alanya. Sjukt jävla roligt vi har haft kan jag lova. Jag och Björn tog tåget ner till sthml tidigt lördag morgon, väl på tåget satt vi och var lite småfulla och drev med folk, sanslöst roligt. Vi gjorde allt man inte ska göra, vi pratade högt och tydligt om precis allting, vi spelade musik på högsta volym, vi skrattade så högt att tåget nästan spårade ur. Vi gjorde helt enkelt allt det som man inte vill att folk ska göra på ett tåg.

Väl framme på Arlanda så fortsatte vi bara med festen, mat och öl stod på schemat. På Arlanda mötte även våra två resekamrater från småland upp. Vi växlade lite pengar och och fortsatte driva med folk.

När vi väl landat i Turkiet så väntade en cirka två timmar lång bussresa längsmed kusten. Har nog aldrig sett så mycket bensinmackor på en sån kort sträcka i hela mitt liv.

Det blev mycket poolhäng och efes (lokala ölen) på dagarna, på kvällarna var det naturligtvis party party. Första dagen svamlade vi bara runt på dom största diskoteken, skaplig tabbe av oss då vi nästa dag upptäckte rockklubben "the doors". Där blev vi kvar resten av dagarna. Grymt bra nattklubb där man till och med kunde föra en konversation utan att använda sig av teckenspråk. Nej nu ska jag komma till det väsentliga nämligen damutbudet, det var helt galet mycket ladies där, rena rama godisaffären. Svenskor, norskor, danskor, medmera.. Eller som Anders Lundin skulle ha sagt "en blandning av sött och salt".

Björn hade med sig en filmkamera, vi kollade igenom matrialet och jag kan lova att när och fjärran kan slänga sig i väggen. Fast om den ska sändas på tv så lär den censureras rätt rejält;) Ett reportage när jag som lite småfull programledare står och snackar om stadens kontraster och björn står och filmar på en sopcontainer håller världsklass. Det kanske eventuellt kan bli en youtubeversion av det hela.

Nej nu måste jag fixa lite krubb, men fler rapporter om resan är att vänta. Om ni tyckte att detta var mycket så kan ni bara ta ett djupt andetag och förbereda er på nästa inlägg, för då kommer den lite mer detaljerade och händelserika versionen.

Över och ut!

 

Kommentarer
Postat av: Turklisa

Tipsade inte jag om den här baren tidigare i den här bloggen då det framkom att du skulle åka dit? Lyssna på de som vet vad som gäller i Alanya! ;D

2008-09-22 @ 17:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0